Az első hét

Utazás, szállás, iskola, tanulás, hajókirándulás

Első koktélunk
Csoportmunka
Indul a hajó
Tengeren

Flixbusszal utaztunk két kedves tanítónő kolléganőmmel, Várkonyiné Marcsival és Nagy-Székely Magdolnával. A busz a Népligetből indult 7 órakor, majd Ljubjanában 1 óra várakozás után átszálltunk a Horvátországba vivő járatra. Kellemes utazással érkeztünk meg 18 órára Rovinjba

Szállást az óvárosban foglaltunk, így a buszállomástól egyből a Carera sétálóút felé vezetett minket a navigáció. Első látásra meglepően, mintha Olaszországban járnánk. Az utcanevek is két nyelven szerepelnek, ahogy a város neve is (Rovinj és Rovigno). Nehezen találtuk meg a hajlékunkat, nehéz bőröndöket húztunk a macskaköves szűk sikátorokban, a kő felülete csúszós volt, még szerencse, hogy a pottyászunk segített az egyensúlyozásban, mivel nem győztünk betelni a látvánnyal és boldogan nézegettünk minden felé. Már mindenki az éttermekben üldögélt hűsítő italokat fogyasztva, egy fiatal pincérnő segítségével a háziasszonyunkba botlottunk.

Az apartmanunk pici volt, 1 szoba és konyha. Sorsolással döntöttünk, ki melyik ágyat foglalja el, látszólag Magdikának kedvezett a szerencse a kanapén. A bőröndjeink befoglalták az ágyak melletti szabad területet, de hogy az óvárosban vagyunk, az iskolától pedig 5 percre elégedettséggel töltött el minket. "Sok jó ember kis helyen is elfér" mondogattuk

Az iskolánk szép patinás középiskolai épület a Giosue Carduccija utcában. Gyönyörű a séta odáig minden nap. Az utca névadója az olasz irodalom első Nobel-díjas alk

Az első héti tanulni valóm

Vonások és fogások - Az írás és fogalmazás tanításának jelentősége az anyanyelv tanításában

Frank Smith kanadai psyicholongviszt egyszerűen fogalmazta meg a problémát:    " Az írással kapcsolatos legtöbb probléma a leírásból adódik". Így a tanfolyam az írás előkészítésére és a fogalmazás tanítására fókuszált. Nagyon sok újdonságot tanultam, amit beépíthetek a hétköznapi óráimba. Két nagyszerű pedagógus vezette a foglalkozásokat Oravecz Márta és Kivovicsné Horváth Ágnes. Lelkesedésük, energiájuk minden tanuló tanítóra nagy hatást gyakorolt. Nyugdíjas korú pedagógusok minden poroszos beidegződés nélkül, csordultig a tanítói pálya iránt érzett szeretettel.

A rovinji helyi média is megneszelte, hogy nemcsak nyaralni járnak oda az emberek, hanem szakmai célokat is kitűznek, így az eseményről az alábbi újságcikkben számoltak be:
Ez a link bizonyítja, hogy pezsgő nemzetközi élet volt a képzés helyszínén

Szombaton hajókiránduláson voltunk a festői szépségű  Lim fjordon, 10 km hosszan tekergő vadregényes öblön. A hajó kikötött Vrsar városában, a kikötőtől szűk, meredek utcákon jutottunk át a városkapuig. Megnéztük a Szent Antal templomot, annak harangtornyát, ami a dombtetőre épült, Vrsar legmagasabb pontjára és a Püspöki palotát.  Az eredeti várfal, még több helyen megmaradt. A hajón hangulatos harmonikamuzsika és finom ebéd fokozta a hangulatot. És a lényeg, hogy csobbanhattam a  hajóról a tengerbe.

Vasárnap autóbusszal látogattunk el Pulába. Felfedeztük Pula legfontosabb látnivalóit - az amfiteátrumot, az ókori Pula építményeit, a fórumot, felmásztunk az erődbe, majd a maradék   erőnkkel a tengerparton sétálgattunk.